Wednesday, May 27, 2009

Pilihan..

Hari ni ramai kawan-kawan bercakap pasal nak jadi ape lepas ni...macam-macam jawapan yg kite smua dengar..ade yang nak sambung terus ke 4th year, ade yang nak sambung oversea, ade yang tak nak sambung,ade yang nak jadi lecturer,ade yang nak berhenti dan kerje saje..ade pulak yg mule2 bercakap pasal nak menamatkan zaman bujang ;> hehe....dan tak kurang pula yang masih tak tahu ape2 lagi...mcm2..



Erm...syabas kepada rakan2 yang mendapat tawaran ke tahun 4, selamat buat essay thesis & interview..kpd kawan2 yg dapat tawaran oversea,syabas jgk...kpd kawan2 yg xdapat mana2...usah kecewa....pasti ada hikmah knp x terpilih tu...mungkin ada sesuatu yg lebih baik menanti...hehe...mane tau..org dtg nak minang ke...ahaks..xdelah...pastinya ade jalan,kerana rezeki kita ada kat mana2..bukan xleh nak hidup pun kalau xleh sambung...betul x? boleh je...pokoknya dong,positifkan pemikiran kite semua...sape berusaha pasti akan berjaya...belajar la kat oversea pun,kalau xberusaha...x akan kemana jgk...balik2..kat situ jgk...betul x?

Keputusan dan pilihan adalah satu benda sungguh susah nak dibuat jika ia melibatkan kehidupan kita..tp,nak atau tidak,saban hari kite membuat banyak keputusan, daripada awal bangun tidur,nak pakai baju apa, nak buat ape hari ni hinggalah pukul brape kite nak tidur...semuanya adalah pilihan dan keputusan...

Sekarang bagaimana? Nak kemana? Tanya diri sendiri kerana jawapannya ade di pada diri kite sendiri. Sekiranya kite bercita-cita nak jadi akitek...terdapat bnyak jalan utk kite sampai kepadanya...sambung kat UIA pun boleh,nak kerje dulu kat luar..pastu sambung pun boleh...nak sambung kat oversea pun boleh..matlamatnya satu..tp jalannya pelbagai...begitula kita kalau nak buat keputusan,carilah yg terbaik utk diri kita. Banyak kebarangkalian dalam kehidupan kita ni,percayalah...walau jalan apa pun yg kita ambik,disitu lah takdir kita...rezeki pasti ada....siapa tahu kita lebih bahagia dan tenang daripada meraka yg lain?
sebagai penutup bicara, selamat maju jaya untuk semua...berusaha dan tawakkallah,insyallah berjaya...duduk la kat mane pun..!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...