Friday, November 7, 2008

Wanita kini, pakai tudung tapi…

Ramai wanita kini tak sedar yang mereka banyak membuat kesalahan. Tidak? bukan semua, dalam berpakaian, mungkin ada sebilangan yang dirasakan tak mengapa, remeh, alah biasa, orang lain pun macam tu juga, tapi sebenarnya tak betul. Sudah la akan mendapat dosa akibat perbuatannya itu, kemudian orang yang melihatnya pun akan mendapat dosa sama. Kamu menyebabkan orang lain mendapat dosa! Apa kes ni?

1. Pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah ‘kegebuan’ leher dan dadanya. Sedangkan dalam Quran, Allah menyuruh wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

2. Pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Lagi dahsyat, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat sehingga menampakkan bentuk punggung. Apakah tidak ada perasaan malu ke?

4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Apabila berjalan, terserlahlah bentuk lenggok badan. Adakah ia satu kebanggaan apabila ramai yang melihatnya?

5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? sudahlah tidak memakai stokin!

6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian, berhias untuk lelaki yang bukan suaminya. Bau taknak kalah,tengok lah dekat studiotu ..2 3 batu pun masih berbau lagi..Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu, ade lagi yang meluat bila suka untuk membuat aksi mengada-mengada..takkan menyampah!

7. Ada perempuan bertudung, ‘merendek’ pula dengan pacar di bangku stesen bas, pusat beli-belah, suka pula belajar bersama-sama,kononya bantu-membantu,aku buat yang kau,kau buat yang aku…apa ni?. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Ini semua untuk menarik perhatian orang lain. Kan cantik kalau orang tengok kita sopan, berbudi bahasa dan pandai menjaga pergaulan dengan orang lain, lebih-lebih lelaki :>

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...