Friday, April 10, 2009

corat-coret

Jam menunjukkan 1.06 pagi...aku masih lagi cuba menghabiskan pengkaleran plan budak 5th year thesis,Fudzhail....adela skit2 lagi...or maybe sambung esok kot.....saje tolong2...dan tiba saat bila terasa sakit belakang, aku cuba tukar mode utk menulis blog ni..rupanya dah lama xberblog...tulis pun dah xbrape pandai...taip je pandai...erm...dah masuk tiga tahun...dah habis dah pun Bsc.Arch...pejam celik..xterasa pun...rasa baru semalam berasama-sama masuk 1st year..

Tadi...saje aku belek2 video2 lama dalam laptop...terjumpa video presentation masa pergi ke langkawi dulu...masa kita dulu as a batch...best kan...ramai2 mcm tu...duk kat kampung tok senik, time tu arwah Dr.Shuk ( Al-fatihah ) ada lagi..n tercapture pulak dalam camera aku...kejap je..terkenang kejap kat arwah..orgnya baik...caring...and walau dia sibuk tp dia flexible dengan students...
Time tu kite semua stay kat Pantai Chenang...malam tu ade buat persembahan...entah benda ape aku mengarut malam tu..aku pun masih ingat lagi.....pasang bunga api banyak2..then kite semua pergi naik kete kebel...sampai ke gunung makcincang...naik bot..pergi ke fish farm,tgk helang..masuk gua sama2...then pergi ke makam mahsuri...tringat aus joget2 dengan hafiz karami...erm...kejap semua tu dah berlalu dengan begitu pantas....n pastinya kenangan tu pasti akan terus kite semua ingat...(Azim,2006)

Seperti mana yang telah dinyatakan oleh Azim,2007, "banyak perkara yang berlalu...banyak yang kita pelajari...banyak yang kita rasa...lepas2 ni...maybe ade yang kita mungkin dah xjumpa....mungkin ade yg kerja..mungkin ade yang ke stream lain...ade yang nak ke oversea....ade yang tak tau nak buat ape...perkara2 ni laa yang menambat silaturahim antara kita semua...we not live in this world alone..we need them...nanti bila kita susah,...mereka2 ni laa yang akan bantu kita semua...xbaik hari ni...esok boleh jadi baik...sebb itu indahnya pepatah melayu...buang yang keroh ambil yang jernih....."

Ahaa....ade APA style plak...eces...mengarut semua...Erm...last but not least...aku postkan video untuk kite semua kenang balik kisah2 sepanjang kite duk sini...


4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...